ЙОГА

Йога за зачеване

 

   За здравето на жената като цяло йога е един  уникален инструмент ❤ Нo oсобено полезна и доказана практика е йога при планиране на бременност. Тя има  положителен ефект  върху ендокринната система, което е изключително важно за зачеването и бременността. Асаните в практиката са меки и гладки, като целта им е да се доразвие гъвкавостта, да укрепнат мускулите в малкия таз и да се балансират хормоните. Йога практиката стимулира производството на женски хормони в точното количество, а те са отговорни за готовността на яйцеклетката да се оплоди и да се подготви матката за имплантирането на ембриона ❤ Редовните занимания имат траен положителен ефект върху яйчниците, което е важно за нормалното развитие на бременността в бъдеще 🙂

Какво включва йога за зачеване:

  • специални асани, които помагат за укрепване на мускулите на тазовото дъно
  • упражнения, които елиминират задръстванията в таза, разработват интимните мускули и мускулите на корема
  • асани, които допринасят за създаването или регулирането на менструалния цикъл, както и за събуждането на чувственост и сексуалност
  • дихателни практики, които очистват, поддържат във форма и подмладяват  тялото отвътре
  • медитация и релаксация, които имат положителен ефект върху нервната система, издръжливостта и устойчивостта на стрес (честа причина за хормонални смущения)

   И, разбира се, йога възстановява хармонията между тялото и ума – това ще ти помогне да се справиш с тревожността, страха и емоционалното претоварване, често съпътстващи едно бебеправене.

За час за индивидуална консултация можеш да ми пишеш тук

Консултация с продължителност от 60 мин. е на цена от 30 лв.

~~~ ❤ Намасте ❤ ~~~

 

Йога асани за успешно зачеване

 

   Стресът и напрежението, които възникват в ежедневието, както и от неуспешните опити  за забременяване, могат да повлияят на хормоналния баланс в организма. Това на свой ред води до изместване на овулацията. Йога за зачеване се състои от упражнения, които „масажират“ жлезите с вътрешна секреция и по този начин стимулират производството на хормони. Нейният благоприятен ефект е доказан и при нарушения на менструалния цикъл и при безплодие, при хиляди жени в света ❤ Разбира се, йога е холистична дисциплина и  ползите  от комплекса йога за зачеване са налице, както  за  физическото, така и за психическото здраве 🙂 При редовно изпълнение на асаните ще забележиш подобрение в гъвкавостта на тялото, увеличена енергия и издръжливост, подобряване на настроението,  редуциране на стреса и депресията.

Как работи йога практиката за зачеване

  Специално адаптираните асани помагат за подобряване на физическото състояние на репродуктивната система, като засилват кръвообращението в таза, а от своя страна големия приток на кислород  и хранителни вещества допринасят да се установи връзката между яйчниците и хипофизната жлеза.

Йога асани за зачеване

  И в началото и в края на практиката е добре да се отпуснеш за десетина  минути. Можеш да започнеш практиката в поза пеперуда, затваряйки очи и състредоточавайки се върху дишането и усещанията си. Тази асана е полезна с това, че подобрява кръвообращението в областта на таза.

peperuda
   За поза пеперуда, седни на постелката с допрени стъпала, коленете отиват далече встрани. Хвани пръстите на краката, така че максимално да придърпаш стъпалата до таза и изправи гърба.

  След това бавно можеш пристъпиш  към активната практика. Ще започнем с пози, които да подобрят мобилността на тазобедрените стави и кръвоснабдяването на половите органи.

peperuda2
   От поза пеперуда, постави длани зад теб, от двете страни на ханша, с пръсти към тялото. С вдишване изнеси ханша над петите и при издишване върни в изходна позиция, без да сядаш. Направи 5-6 повторения.
jaba
   От поза жаба (кляк с широко разтворени колене) бавно изпъни единия крак, а после премини на другия. Можеш да разтвориш допълнително свитото коляно с помощта на лакътя на ръката. Направи 5-6 повторения.
usukvane
   От поза жаба, постави длани на пода пред теб и се изправи с широко разкрачени крака. Оттук постави лява длан върху дясно стъпало, а след това обратното. Направи 5-6 повторения.

   Следва асана с усукване – тя подобрява активността на надбъбречните жлези, като по този начин регулира на производството на андрогените (мъжки полови хормони). В допълнение има и благоприятен ефект върху черния дроб.

usukvane2
   Седни в лесна поза. После прехвърли дясното стъпало над лявото коляно, а левия лакът прехвърли през дясното коляно. Дясната ръка сложи зад теб. Погледът също трябва да е назад. Остани за 5-6 вдишвания и повтори на другата страна.

  Следват асана с  успокояващ ефект върху мозъка ни, за облекчаване на стреса, главоболието и депресията. При изпълнението й, не се престаравай – внимавай да не напрягаш или притискаш прекалено коремната област.

djanu shirshasana
   Седни с широко разкрачени крака. С вдишване вдигни ръце нагоре и при издишване ги насочи към десния крак. Хвани там, докъдето стигаш и задръж за няколко вдишвания. Повтори навеждането към другия крак.

  Активната  практика е добре да завърши с обърнати асани, тъй като те имат благоприятен ефект върху цялото тяло. Те активират кръвоснабдяването на хипофизата и хипоталамуса, и по този начин нормализират хормоналната и репродуктивната функция на женското тяло. В допълнение, заради обратния наклон, подобряват снабдяването с кислород на женските полови органи.

svesht
   Поза свещ – легни по гръб, постави длани от двете страни на ханша на земята и с тяхна помощ вдигни ханша нагоре. Когато се задържиш, постави длани на кръста за подкрепа. Дръж краката активни, право нагоре.
usukvane3.jpg
   От поза свещ, можеш внимателно да свиеш колене над челото и да усучеш – първо надясно, а после и наляво. Задържай за толкова вдишвания, за колкото се чувстваш комфортно.
ralo
     
   Поза рало – от поза свещ, прехвърли краката над главата и се опитай да ги поставиш на пода. По-лесния вариант е, краката да бъдат разтворени и леко свити в коленете, а по-трудния да са един до друг и опънати.

   Накрая се отпусни в поза Богиня за две-три минути – легни по гръб, с широко разтворени колене и стъпала, допрени едно до друго, близо до таза. С вдишване прехвърли ръцете над главата и се отпусни.

boginia
       

   Задължително приключи практиката в релаксираща поза  шавасана (или поза труп), за около десет минути. Можеш да си пуснеш водена релаксация оттук.

Дишане (пранаяма) за зачеване

  Заедно с асаните,  йога дишането има изключително положителен ефект върху целия организъм. Основните техники за дишане, които влияят на бременността са капалабхати и уджай пранаяма. За да ги усвоиш обаче е най-добре да ти бъдат показани от йога учител.