За ползите от Йога по време на бременността

на

polzi   Бременна си? Поздравления ❤ Следващите осем месеца са времето, в което трябва да се научиш да се грижиш по-добре от всякога за себе си, както и за още някого – най-важния човек в живота ти: твоят Дар от Бога, нероденото ти дете ❤ Предстои ти много важна работа – създаването на възможно най-благоприятните условия за нормално и хармонично формиране и развитие  на бъдещото ти бебе. За целта могат да  се използват  най-различни полезни практики… Една от тях е йога, с нейният  набор от специални упражнения, насочени към подобряване на физическата и психическа „форма“, така че да премахнеш  стреса и да бъдеш спокойна и усмихната през този така важен период от живота ти. Това, което прави йога за бременни специална практика, е фактът, че тя е съобразена  изцяло със състоянието и нуждите ти по време на бременността 🙂

   Заниманията с йога по време на бременността са предназначени за поддържане на физическата форма, за ефективно дишане по време на контракциите и раждането, за премахване на тревожността и създаването на усещане за спокойствие и хармония…Научавайки се да упражняваш контрол на дишането, ще подобриш кръвообращението (което води до по-пълно окисление на тялото, а то  елиминира фетални хипоксия), ще разтовариш гръбчето, а ставите и тъканите ще станат по-еластични и гъвкави 😉 По този начин, ако практикуваш редовно йога за бременни, ще „включваш“ всички системи на организма си, като ги принудиш да работят по-качествено 😉 Резултатът е чудесен ефект върху състоянието на здравето и настроението ти ❤

   Въпреки факта, че йога за бременни е изключително полезна, преди да упражняваш  определен набор от упражнения, е добре  да се консултираш със своя лекар. Специалистът ще ти помогне да определиш, дали имаш някакви противопоказания за практиките. Те могат да бъдат хипертоничност на матката, опасност от спонтанен аборт, високо кръвно налягане, проблеми на сърдечно-съдовата система и опорно-двигателния апарат, хипертония и т.н.

   Но, дори и ако няма противопоказания за йога практиките, все пак трябва да бъдеш внимателна. Основната цел е подобряването на здравето, да изгониш  лошите мисли и да се подготвиш за предстоящото раждане… Съответно упражненията са  спокойни и умерени, без създаването на интензивност. По време на практика следи за начина, по който се чувстваш, и за отговорите на организма ти. При най-малкото неудобство от някоя поза, просто плавно излез от нея и обърни внимание на дишането.  Също така, внимавай да не  задържаш дъха по време на практика. Всичко това може да звучи сложно, но всъщност единственото, което трябва да направиш е да се отпуснеш и насладиш на практиката 🙂

 Йога в първия триместър на бременността изпълнението на упражнения повлиява положително на  проблемите  с храносмилането, намалява болките в долната част на корема, облекчава гаденето, решава проблемите със  световъртежа и главоболието. Нещо повече, редовните йога упражнения в първия триместър стабилизират нервната система, помагат да се справиш с умората, сънливостта и чувството на слабост. Йога е добра и по отношение на подобряване на физическото състояние: умереното натоварване позволява да укрепиш мускулите на гърба, както  и да увеличиш  еластичността на мускулите, което е изключително важно за износването на бременността, раждането и бързото възстановяване. Специалните упражнения за укрепване на мускулите на тазовото дъно и перинеума се изпълняват по време и на трите триместъра и са много приятна и лесна за изпълнение практика 🙂

В същото време, не трябва да забравяш, че първият триместър е  един от най-критичните периоди на бременността. Затова се избягват пози, свързани с  усукване, притискане в областта на корема и слабините, резките движения и навеждания.

Йога във втория триместър на бременността златното  време по време на бременността:  проблемите с  гаденето  и умората са в миналото, тревогата и страха, свързани с новото състояние също… И йога през този период носи не само осезаеми ползи, но и вътрешна радост 🙂  Йога в този период е  един чудесен начин да подготвиш тялото за влизане в третия триместър, когато коремът  става много голям, както и да те подготви за предстоящото раждане. Тук са включени упражнения, които помагат да избегнеш проблема с разширените вени; упражнения, които спомагат да избегнеш киселините в стомаха, и разбира се, упражнения за снемане на напрежението от гърба и кръста. Наред с упражненията, дихателните практики ще ти помогнат да контролираш все повече процеса, което освен, че е от полза за сърдечно-съдовата система, ще осигури приток на кислород към бебето  в големи количества, което е много  благоприятно за неговото развитие. Т.е., когато ние дишаме, бебето празнува 😉

   Но, отново трябва да бъдеш  внимателна: не се практикуват  асани с усукващи упражнения за корема, или притискащи  долната част на корема, внимавай да не задържаш дъха при дихателни упражнения.

  Йога в третия триместър на бременността  – разбира се, че не е необходимо да се отказваш от йога в този период, още повече, че точно сега ефективността на упражненията може да донесе голяма полза. Отново  подходи  внимателно и предпазливо – например не прави упражнения легнала по  гръб, за да се избегнеш компресиране на големи вени… Също така, не изпълнявaй дълго време стоящи пози и внимавай с  упражненията, свързани с навеждане  напред. През този период е добре  да си осигуриш  подкрепа: блокове, одеала или възглавнички, които ще ти осигурят баланс и стабилност. Като цяло, йога в третия триместър на бременността е  насочена  към успокояване и релаксация… Още повече, че чрез редовното практикуване на йога, ти напълно  се подготвяш  за предстоящото раждане ❤ Така че, йога в третия триместър на бременността е един чудесен инструмент за изучаване на изкуството на правилното дишане, за облекчаване на симптомите на тежест в долната част на краката, гърба и кръста, подобряване на съня и функцията на стомашно-чревния тракт. Плюс това, с помощта на йога ще подготвиш оптимално тялото си за предстоящото раждане и бързо възстановяване, с упражненията за укрепване на мускулите на тазовото дъно и перинеума.

Добре дошлa в Света на Йога ❤ Приготви се да бъдеш очарована 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s