Йога „Мама и бебе“- комплекс 2

на

   Минали са първите, най-трудни месеци, за теб и бебето. Сега вече сте напаснали режимите  си и остава и малко повече време да се погрижиш за себе си… Какво ти е най-належащо в момента? Твърде е вероятно  това  да е да се справиш с болката в гърба и кръста, заради вдигането и носенето на бебето, а може би и от кърменето… Когато гръбчето ни е в добро състояние, жизнената енергия протича правилно и безпрепятствено, както и обратното – когато стоим прегърбени, освен, че ни боли, се чувстваме отпаднали, апатични, без капка енергия… Освен това, при правилна стойка на тялото, която гарантира правилната циркулация на жизнена енергия, тялото ни изглежда добре, няма болки и схващания, има и по-добра двигателна активност. Какво можем с минимални усилия да направим по въпроса? Първо е, да осъзнаем, че това е процес и ако не го спрем навреме, може да стане и по-зле 😉 След това, да намерим няколко минутки сутрин и вечер да се погрижим за нашата основа – гърба ❤

    Започни, като седнеш на пода, или в лесна поза („по турски“) или с широко разтворени крака. За да изправиш максимално гърба, можеш да подложиш възглавничка под седалището. Ако искаш можеш да гушнеш бебчо, или да го поставиш на пода пред себе си. После затвори очи и вдишай и издишай дълбоко, няколко пъти, с внимание към процеса. След това, много бавно, направи няколко кръга с глава, първо на едната страна, а после и на другата. Синхронизирай с дишането и не бързай – един кръг да е с продължителност едно вдишване и издишване. Представяй си как вдишваш енергия и прана от въздуха и как издишваш умората, напрежението, болката…

2

   След това, ще раздвижим гръбчето и ще помогнем за изчистване и на пухкавинките около коремчето с лесно усукване. За целта, събери крака и изправи максимално гърба. След това свий дясно стъпало и го постави близо до седалището. Прехвърли левия лакът от външната страна на дясното коляно, а дясната ръка постави на пода зад теб. Погледът също сочи назад. Отново задръж за няколко вдишвания и повтори и на другата страна ❤

2-3

    Ще продължим, като раздвижим целия гръбначен стълб с котка. Постави бебето по гръбче на пода, а ти застани на четири крака над него така, че да виждаш лицето му. Сега с вдишване вдигни главата нагоре и отпусни кръста и корема към пода. При издишване наведи главата надолу и се опитай да направиш котешко гръбче. Повтори няколко пъти в свое темпо, следвайки ритъма на вдишването и издишването ❤

23

   От позиция котка, изнеси левия крак перпендикулярно на тялото, намери баланса и вдигни лява ръка право нагоре. Опитай да погледнеш нагоре, като леко и внимателно усучеш гърба. Задръж за няколко вдишвания и повтори на другата страна ❤

2-4.jpg

   Върни се отново в котка на четири крака, след което повдигни колене от пода и заеми поза дъска – внимавай тялото да е под една права линия, не отпускай ханша надолу, нито пък вдигай дупето нагоре. Задръж за няколко вдишвания, като следиш да са активни всички мускули – тези на раменете и гърба, на корема, на седалището и бедрата ❤

4.jpg

   От дъска, вдигни седалището нагоре, като скъсиш разстоянието между ръцете и краката, в поза куче гледащо надолу. Тук напрежението, съответно работата е, в плешките и задната част на краката. Задръж за няколко вдишвания и отпусни тялото на земята, като легнеш по корем ❤

4

   Както си легнала по корем, постави длани от двете страни на гърдите и се опитай да повдигнеш торса от кръста нагоре в кобра. В случай, че ти е трудно и  усещаш голямо напрежение, можеш да останеш в малка кобра – постави на земята лактите. И в двата случая издължи врата и гледай право напред. Задръж за няколко вдишвания. Ако се чувстваш добре и имаш нужда от по-голямо натоварване, повтори цикъла – дъска-куче-кобра няколко пъти ❤ С него освен за гръб, работиш за укрепване на цялото тяло ❤

3.jpg

   Сега седни на петички. Вдишай и издишай дълбоко, не бързай да продължиш. Йога дава енергия, а не я отнема ❤ Затвори очи и наблюдавай движението на енергията в тялото ти ❤

   После се изправи на колене и погледни назад към лява петичка. Отпусни се внимателно назад (ханша тегли напред) и я хвани. Повдигни другата ръка право нагоре. Вдишай и издишай и внимателно постави и другата ръка на съответната петичка. Хубаво изтегляй ханша напред, отвори гърдите, отпусни главата надолу. Остани в поза камила за няколко вдишвания. Изправи се бавно и внимателно ❤

8.jpg

9.jpg

   Накрая, легни на пода по гръбче, за релакс. Тук можеш да импровизираш в зависимост от настроението на мъничето 😉 Или го повдигни нагоре, работейки за ръце или, ако е сънливо и спокойно, го постави на гърдите и релаксирайте заедно ❤ Нооо, в никакъв случай не пропускайте отпускането в края на практиката ❤

11.jpg

~~~ ❤ Намасте ❤ ~~~

ВИЖ ОЩЕ: Йога „Мама и Бебе“ – комплекс 1 и Йога за възстановяване след раждане

 

Един коментар Добавяне

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s