Бебче, обърни се!

на

Какво можем да направим при седалищно предлежание на бебето

    Всички бъдещи майки мечтаят за бързо, безпроблемно и безболезнено раждане. Първото нещо, което могат да направят е да… вярват, че то ще бъде такова ❤ Освен нагласата, важна е и добрата физическа форма по време на бременността, както и съзнателната и навременна подготовка за Раждането (пози, техники за дишане, релаксация, медитация  и др.) Има обаче и още нещо много  важно, което ще помогне Раждането да протече по най-добрия и лесен начин за майката и бебето. И то е начина, по който е позиционирано твоето съкровище в коремчето 🙂 Перфектният вариант е, то да е с гръб към твоя корем, леко отляво, и с главичка, свита към гърдичките. Оптималното време това да се случи е до 36-37 г.с., когато бебето още не е толкова голямо и може да се обърне. Разбира се, има случаи и когато това се случва  дни, или седмици преди раждането, когато бебето е готово ❤ Понякога обаче, сладурите остават до последно в неблагоприятна позиция – с дупето надолу, или в т.нар.  седалищно предлежание. Обикновено това се случва на бъдещи майки със слаба двигателна активност, чиято работа е свързана с дълго стоене на бюро, или по някаква причина е трябвало да спазват постелен режим по време на бременността. Също така седалищното предлежание се среща често и при бебчета с по-ниско тегло, при матка с анормална форма (еднорога, двурога, или със септум – преграда), при многоплодна бременност, или при по-отпусната матка, заради предишни раждания. Освен това, имай в предвид, че причината може да е и психологическа, т.е.  ако изпитваш страх от раждането и имаш  желание да го отложиш, защото по някаква причина не се чувстваш готова да родиш…  Ако има такива чувства и при теб, можеш да се запишеш на курс за бъдещи майки, където ще получиш специализирана пренатална грижа и ще се справиш по-лесно със емоциите и страховете си.
За съжаление при седалищно предлежание в повечето случаи акушер-гинекологът ще ти предложи цезарово сечение. Трябва да знаеш, обаче, че въпреки това,  една опитна акушерка може да ти помогне да родиш нормално, в зависимост от това, какъв вариант точно е седалищното предлежание  (ако например бебето е в позиция с крачета, сгънати в таза и изпънати в коленцата).  Също така, ако бебето е достатъчно малко (под 4 кг), за да премине лесно през вагиналния канал, няма плацента превия, бебето е слязло достатъчно ниско в таза, в началото на Раждането, както и ако главата на детето е наведена към гръдния кош, а не изправена или извита назад. Виж още за видовете предлежание тук: https://babysling-bg.com/2013/03/18/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B5%D0%B1%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B2-%D1%83%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0/ А за седалищното предлежание тук: http://bremennost.bg/sedalishtno-predlejanie.html

Какво можеш да направиш, за да му помогнеш да се обърне?

   Редовната практикуване на йога за бременни може да ти помогне, както и плуването, и дългите разходки. За щастие има и специални упражнения, които помагат на бебето да застане главично. Хубаво е да започнеш да ги правиш след 33-тата седмица, когато бебчето е достатъчно малко, за да може по-лесно да промени позицията си.

Пози  и техники за заемане на бебето  на най-благоприятната позиция ❤

Котешки гръб

   Застани на ръце и колене. 1Дланите са точно по раменете, с широко отворени пръсти на постелката, а коленете под ханша.  С вдишване погледни нагоре и отпусни кръста и корема надолу, а при издишване – прибери брадичка към гърдите и извий гръбче като котка. 2За правилно предлежание на бебчето изпълнявай сутрин и вечер поне по 20 повторения. Движи се бавно, без да бързаш и не забравяй да синхронизираш движението с дишането.

 

Упражнения с инверсия

   Първо: От поза котка, се пусни на лакти, 5-1а ако си практикувала и преди това, може и още по-надолу. Задръж за 10-тина вдишвания първоначално, а после може и за повече. Излез бавно и внимателно. Изпълнявай всеки ден след котка. 4-1

 Второ: Застани с крака (на колене)  върху леглото (дивана, табуретката) и ръце на пода с висящ корем. Внимателно се опитай да поставиш лакти на пода, като внимаваш все пак наклонът да не е опасно голям.  5Тази техника спомага за релаксация на долните маточни връзки, които се отпускат, и бебето може да промени позицията. Упражнението се прави по 15 минути всеки ден. Хубаво е първоначално да има кой да ти помага да влизаш и излизаш и от позата ❤

 

Мандала танц или… ориенталски танци

  Танците  съчетават кръгови движения, 7които отпускат тазовите връзки (улеснява се  разтягането и релаксирането на ставите), тонизират мускулите на тазовото дъно и лесно и приятно подготвят едно нормално раждане.  Ако танците ти идват прекалено екзотично, 6-1пробвай да правиш кръгови движение с таза на топка за пилатес.

 

Следване на светлина или музика

   По-будните  бебчета могат да бъдат привлечени от светлина в долния край на корема, както и от нежна музика, идваща оттам. Можеш да опиташ едновременно или заедно – пусни Моцарт или Вивалди (бебчетата доказано ги харесват, въпреки че аз бих пробвала и с мантрички) и свети с фенерче върху корема си, като  движиш светлината в посока надолу. Използвай техниките, когато бебчо ти е сигнализирал, че е буден с някой и друг и ритник 😉

Акупунктура

   Акупунктурата е техника на 5 000 години, която в последните 30-40 години се ползва с голяма популярност. Освен при зачеване и справяне на болките с гърба и кръста по време на бременността, тя се използва и за да се повлияе върху предлежанието на бебчето. Това се случва чрез поставянето на малки, стерилни игли върху специални точки на малките пръстчета на краката, които  при определена стимулация влияят върху положението на бебето в матката.
Разбира се,  за целта трябва да потърсиш специалист по китайска медицина 🙂

Ребозо

   Техника с помощта на мексикански шал, която се прилага се само с помощта на опитна акушерка или дула.  Тя поставя шала под ханша на бременната и след леко полюшване, при което е постигната релаксация на матката, прави рязко движение с цел обръщане на бебето. Техниката помага за отпускане на мускулите и връзките, поддържащи репродуктивните органи и може да се прилага и по време на раждането, по 2-3 мин. между контракциите, ако раждането е в застой и на бебето не може да си проправи път през родовия канал. Прилагането на техниката се препоръчва няколко пъти седмично през последния месец от бременността. Виж нагледно тук:  https://www.youtube.com/watch?v=lfFmXsiNl_0

  И не на последно място, опитай по време на медитация просто да помолиш бебето да заеме правилната позиция за идване на този свят ❤

~~~  ❤ Намасте ❤ ~~~

2 коментара Добавяне

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s