На гости на „Говори с Вихра“

на

На гости на новия сайт на Вихра Петрова „Говори с Вихра“

Благодаря за интервюто на нашата йога мама Гергана Куртакова ❤

Йогата за бременни като един митичен свят за жените – едно интервю с Елена Зарева

 

  Запознах се Ели на курса й по йога за бременни, който започнах да посещавам в средата на бременността ми. Вярвам, че именно този курс помогна в голяма степен да имам едно леко и приятно раждане. По-късно започнах да практикувам йога за родилки заедно със сина ми, които се отразяват прекрасно и на двамата.

  Влюбена в йогата, Ели започва да преподава на начинаещи, деца и бременни. Открива невероятно удоволствие от работата с последните. Освен часовете в залата Ели помага с безплатна йога, релаксации и медитации на сайта си www.yogamama.bloga в You Tube може да бъде намерена като Elena Zareva. Сега оставям на нея да разкаже малко повече за магията на йогата…

3 4

Как би описала практиките с йога за бременни?

   Йога за бременни е едно изключително преживяване за бъдещите майки – веднъж в света на йога, втори път във своя собствен свят и не на последно място, в новооткрития свят на общуването със своето неродено дете. В повечето случаи на курса идват момичета, които не са докосвали до света на йога. За мен е удоволствие не само да ги подготвя да изживеят бременността си по най-добрия начин, но и това да прерасне като тенденция в живота им и  йога да остане в живота им и след това. Защото това, което ще им даде, най-кратко казано, е по добро качество на живот.

Ти самата в момента си бременна с третото си дете. Разкажи ни повече за себе си.

  Завършила съм Българска филология, работила съм като ПР. Открих себе си преди няколко години, когато започнах да се занимавам активно само с йога. Майка съм на девойка на 13 г. и момче на 11 г. Февруари месец ще се видим и с моето малко момченце, което нося под сърцето си… Тази ми бременност е много желана и  много по-осъзната.  Бременността е най-вълшебният период в живота на жената – най-важният, най-истинският… често и  най-трудният. Едва когато  осъзнаем това, имаме шанса да му се насладим пълноценно. Прекрасно е чувството да споделям емоциите покрай бременността и с момичетата от йога класа, всички са с термин, близък до моя.

Какви конкретно са ползите за бъдещите майки от йога за бременни?

  Практиките по йога за бременни помагат за  подобряване на физическата и психическа  форма, така че да премахнем  стреса и да бъдем спокойни и усмихнати през този така важен период от живота ни. Това, което я прави специална практика, е фактът, че йогата за бременни е съобразена  изцяло със състоянието и нуждите на бъдещата майка по време на бременността.

  Заниманията с йога по време на бременността са предназначени за поддържане на физическата форма, за по-голяма подготовка за дишане по време на контракциите и раждането, за  премахване на тревожността и създаването на усещане за спокойствие и хармония…Така, научавайки се да упражняваме контрол на дишането, ние подобряваме  кръвообращението (което води до по-пълно окисление на тялото, а то  елиминира феталната хипоксия), разтоварваме гръбначния стълб, а ставите и тъканите стават по-еластични и гъвкави. Така, когато  практикуваме редовно йога за бременни, то ние сякаш включваме всички системи на организма ни, като ги принуждаваме  да работят по-качествено. Резултатът е чудесен ефект върху състоянието на здравето и настроението ни. Всеки йога час съдържа асани (адаптирани за бременни), специални упражнения за подготовка на тазовото дъно, дишане, медитация и релаксация.

5

Всички бременни ли могат да практикуват?

Понеже всички сме различни, дори всяка бременност при една и съща жена е различна, добре е преди да се започне да се направи консултация с акушер гинеколог. Ако няма противопоказания за йога практиките, остава единствено бъдем внимателни, да се отпуснем и насладим на практиката. Основната ни цел е  да се почувстваме по-добре, да изгоним  лошите  мисли и  да се подготвим  за предстоящото раждане, така че упражненията са  спокойни и умерени, без натоварване и бързане. Следим за начина, по който се чувстваме, и наблюдаваме за отговорите на организма ни, като при най-малкото неудобство от някоя поза,  просто плавно излизаме от нея и обръщаме внимание на дишането (по време на цялата практика следим да няма задържане на дъха).

Кое е това, което най-много искаш да усвоят момичетата от йога класа за бременни?

Хмм, май са повечето неща 😉 Но най-важно е да разберат, че те са БЛАГОСЛОВЕНИ да са майки и това ги прави божествени създателки, отговорни за новия живот, който идва чрез тях.Веднъж осъзнаят ли това, ще им е по-лесно да преминават през физическите неразположения, да им е важно да се хранят така, че да дават на своето бебе най-доброто от най-доброто, да го изграждат емоционално с най-светлите и възвишени мисли ❤ Вярвам, че веднъж научавайки повече за това, колко важно е пренаталното възпитание, една майка е в състояние да направи чудеса по този въпрос…  Препоръчвам им да прочетат „Възпитание, което започва преди раждането“ на Омраам Микаел Айванов, „За семейството и възпитанието на детето“ на Петър Дънов, „Докато аз и ти сме едно“ на Росица Божкова (вълшебен дневник-пътуване), а за да се чувстват физически по-подготвени за раждането и съответно по-спокойни – книгата на акушерката-дула Олга Дукат „Раждане с любов“.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s