Десет минутки йога – трети триместър

на

   Йога обещава лека и витална бременност, ако си постоянна в практиката ❤ Затова не пропускай своите десет-двадесет минутки йога релакс… Нужна ти е само мотивация да раздвижиш енергията си и малко свободно време за теб и бебето ❤ Пусни си приятна музика и застани в средата на постелката в Тадасана – ханшът е прибран, без чупка в кръста, тялото е максимално изтеглено нагоре, цялата мускулатура да е активна/стегнати прасци, бедра, ханш, кръст, гръб, рамене/. Погледът е отправен напред. Областта на шията и раменете е без напрежение (виж позата в практиката за правилна стойка).   Затвори очи и вдишай и издишай дълбоко, с внимание, насочено навътре и към твоето бебе ❤

  От Тадасана вдишай дълбоко и разтвори встрани краката на разстояние около 120 см. Изнесеният крак сочи с пръстите навън, а задния – с пръстите напред. Свий коляното на изнесения крак на 90 градуса, изправи гърба и вдигни ръцете успоредно на пода, следват посоката на тялото. Погледът е насочен към над дланта, която е  над свитото коляно.

5

   Задръж за няколко вдишвания и  постави лакътя на ръката над свитото коляното  на него. Другата ръка насочи нагоре и задръж погледа натам.

2

   Отново задръж за няколко вдишвания и се върни в първия вариант. От него бавно извърти задното стъпало напред и насочи ръката, която е над свитото коляното нагоре, а другата назад, зад свивката на коляното. Погледът е насочен назад. Задръж за няколко вдишвания и повтори цикъла и на другата страна.

3

   Запазвайки широкия разкрач, завърти и двете стъпала напред, изнеси ханша и коремчето напред и приклекни. Нека тежестта пада върху бедрата. Сключи ръцете пред гърдите в Намасте и вдишай и издишай няколко пъти.

4.JPG

   Оттук застани на постелката на четири крака и се приготви за котка. Дланите са точно по раменете, с широко отворени пръсти на постелката, а коленете под ханша, разтворени на широчината на раменете. С вдишване погледни нагоре и отпусни кръста и корема надолу, а при издишване – прибери брадичка към гърдите и извий гръбче като котка. Направи толкова  вдишвания и издишвания, колкото ти е удобно и приятно ❤

56

От неутрална позиция, постави стъпала на постелката, вдишай и се изправи в поза куче, гледащо надолу. Можеш внимателно да „разходиш кучето“, присвивайки последователно колене, без да отлепваш пръстите/стъпалата от пода.

7

   Почини за няколко вдишвания в детска поза.

IMG_4286

   Оттук седни в лесна поза или сидхасана. Вдишай и бавно отпусни едната ръка до теб на постелката, дотам, докъдето ти е комфортно (може да е права, може да я отпуснеш до лакътя). Важно е разтягането в торса да не бъде силно и неприятно, така че, не прекалявай 😉 Другата ръка вдигни право нагоре и задръж погледа към нея. Внимавай, да не се накланяш напред. Задръж позата за няколко вдишвания и повтори на другата страна.

9-1

9

   От изходна позиция, вдишай и издишай няколко пъти, със затворени очи, наблюдавайки ефекта от упражненията ❤ После, с вдишване, постави дясна длан върху ляво коляно, а лява – зад теб, на пода. Извърти глава по посока ляво рамо, но дръж очите затворени. Задръж за няколко вдишвания, върни в център за едно вдишване и издишване, след което повтори и на другата страна


1112

   От изходна позиция, постави длани на коленете и направи няколко кръгчета, първо надясно, после наляво, раздвижвайки гръбначния стълб. Можеш да съчетаеш с припяването на любима мантра, на бебето ще му хареса ❤

Не забравяй да приключиш практиката с  медитация, посветена на общуването ти с малкото човече в корема ти ❤

 ~~~ ❤ Namaste ❤ ~~~

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s