Дишане по време на раждане

на

Раждането е велик и естествен процес, а съпътстващата го болка е нормална и нужна на тялото ти ❤ Ако подходиш към Раждането с тази нагласа, тя не е нещо, с което да не можеш да се справиш, защото жената е създадена да ражда. С раждането на бебето се ражда и Майката – това е най-великото и трансформиращо събитие в живота на една жена ❤ Благодарение обаче на страха, негативната нагласа и неестествената позиция за раждане (легнало положение), болката наистина може да стане непоносима… Стягането и страхът пречат на бебето да се позиционира правилно за раждане, защото карат мускулите да се стегнат, предизвикват производството на хормона на стреса, което не само пречи на родилния процес, но може и да го спре. И всичко това, гарнирано с болка, заради която имаш чувството, че идва краят на света 😉 А всъщност, тя единствено ти помага и приближава към момента, в който ще гушнеш своето бебе ❤ Затова се отвори и я приеми, изгони страха и напрежението и се отпусни, за да може бебето да си проправи път. Все пак и на него не му е лесно 😉 Можеш да се възползваш максимално от техниките за дишане, като начин да се справиш с болката, да я направиш по-търпима, да направиш контракциите по-продуктивни и да снабдиш тялото си и това на бебето с повече кислород ❤ И не на последно място – дишането те прави участник в Раждането, дава ти чувството за контрол над процеса! Ако техниките на дишане и релаксация още не са станали за теб техники за справяне в живота с всички стресови фактори, то бременността и раждането са моментът, в който можеш да ги усвоиш, използваш, оцениш и използваш за напред 🙂 Вече знаеш, че Раждането се дели на три етапа – получаване на разкритие, раждане на бебето и раждане на плацентата. Дишането в трите етапа е различно, с цел подпомагане на съответната задача в периода 🙂

Как да дишаш по време на контракциите? Когато контракциите започнат, но още не са регулярни и болезнени, дишай нормално, като много важно е да не спираш да се движиш – разхождай се, вземи душ, изкачвай стълби, използвай топка за раждане. Когато контракциите станат по-силни и по-чести, тоест шийката на матката се изглажда и разтваря, е време да започнеш да дишаш съзнателно ❤ Дишане за релаксация между контракциите: Вдишваш през носа, с бавно и дълбоко коремно вдишване, например за четири или за пет (можеш да отброяваш наум, това е и техника за разсейване). Издишването е още по-бавно (за шест или седем), но през устата. Важно! Дръж очите затворени! Така, плюс съзнателното дишане, ще се отпускаш ефективно, няма да се разсейваш и разпиляваш енергията си, а ще я насочиш навътре в себе си и процеса ❤ Можеш да визуализираш как бебето се насочва за излизане и ти му помагаш с всяко вдишване и издишване ❤

Дишане по време на контракция: Когато усетиш, че контракцията идва, започни да вдишваш през носа, като максимално въздух трябва да си вдишвала до пика на контракцията (той трае от 60 до 90 секунди). По време на най-силната болка задръж за кратко и започни бавно, сякаш с двойно забавено темпо, да издишваш поетия въздух през устата. През цялото време бъди отворена за болката, не се стягай, а се отпусни – приеми я, а после я пусни ❤ Ако й се съпротивляваш, тя ще се усили, ще я усещаш по-дълго и по-силно, а контракциите няма да са достатъчно ефективни и процеса ще се забави… а никой не иска това, нали 😉 По време на контракциите може да издаваш ниски гърлени звуци, които отпускат долната част на тялото и успокояват бебето, защото чува МАМА ❤ Можеш например да използваш универсалната мантра – звукът ОМ ❤ По този начин ще се концентрираш върху звука, а не върху болката и няма да се съпротивляваш на контракцията, а ще я „изпяваш“. Можеш да мислиш за това, как се свързваш с всички жени от своя род и от света, и черпиш от Силата им ❤ Тази техника използвай по време на първия етап на Раждането – контракциите. По време на напъните издаването на звуци би отнело от енергията и силата ти, така че я запази само за тях 🙂

Как да дишаш по време на същинското раждане (по време на напъните)? Много важно е да изчакаш истинските напъни и да НЕ напъваш преди това. Ще ги усетиш като позиви за ходене до тоалетната, но толкова силни, че не можеш да ги контролираш. Тук има един тънък момент, ако упойката ти е дошла в повече, може да не усещаш напъните (така беше при моето първо раждане преди почти 14 години, дано днес това вече не се случва). В такъв случай обаче, слушай какво ти казва акушерката и напъвай тогава. За да напъваш ефективно е нужно с дълбоко и бързо вдишване да стегнеш коремната преса и с напън да се опиташ да изтласкаш бебето, издишвайки със сила поетия въздух. На един напън можеш да вдишаш и издишаш по този начин два-три пъти. Важно! Не забравяй да държиш очите затворени и напъвай с дупето и корема, а не с главата и гърдите! Между напъните вдишай и издишай релаксиращо и слушай тялото си. Когато главичката е излезнала наполовина и е в пълния си диаметър, започни да дишаш бързо и плитко, с отворена уста, матката сама ще изтласка останалата част от главата. Тук обикновено акушерката казва да не напъваш (за да не получиш разкъсвания). След раждането на главичката, с личицето надолу, телцето се ротира и излиза лесно 🙂

Как да дишаш по време на раждането на плацентата: Поздравления 🙂 Имаш бебе! Последната фаза е раждането на плацентата, в този период бебето вече може да е на гърдите ти, защото излизането на плацентата е напълно безболезнено, с лек пореден напън. Тук дори не е нужно специално дишане 🙂 Подготовката по време на бременността е важна. Но в момента на Раждането, дори да ти се струва, че всичко си забравила, твоето умно тяло само ще знае какво да прави ❤

А сега вдишай дълбоко и си пусни Медитацията Моето мечтано раждане.

~ ❤ Намасте ❤ ~

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s