Упражнения за тазовото дъно след раждане

на

    Най-накрая бебето е тук, всичко с него и теб е наред  ❤ Започваш да мислиш как ще се върнеш в старата форма. Разбира се, най-добре е това да става бавно и постепенно – формулата е, колкото  време си била бременна, толкова време е нужно на организма да се възстанови 🙂 Особено, ако кърмиш и храненето ти трябва да е пълноценно. Но пък винаги можеш да увеличиш физическата активност 😉 Не е добра идея да се противопоставяш на природата и да правиш драстични диети, защото ще стресираш организма неимоверно – нещо, което може да навлече повече бели, отколкото ползи. Ако обаче свалянето на пухкавините, може и трябва да бъде бавно и постепенно, то има нещо, с което трябва да се заемеш незабавно.  И това е възстановяването на нормалното функциониране на мускулите на перинеума, което е и много по-трудна задача. Както знаем, по време на раждането тези  мускули се разтягат неимоверно,  което след това се превръща в причина за проблеми в сексуалния живот, пропускането на жизнено важни органи и дори незадържане на урина. Колкото по-рано обърнеш внимание на възстановяването на тези мускули, толкова по-бързо ще бъдеш в състояние да се върнеш  в познатото ежедневие 🙂 Затова е важно  да изпълняваш специалните упражнения още на втори-трети  ден след появата на бебето, ако нямаш шевове в областта на слабините, и две седмици – ако имаш такива. Започва се с много малко натоварване и  увеличавайки постепенно. Разбира се, ако по време на тренировка се появи болка или дискомфорт, означава, че тялото ти показва да изчакаш няколко дни.

Съвет: Консултирай се  с акушер-гинеколога си, ако нещо те притеснява – освен травмите по време на раждане, други противопоказания за гимнастика могат да бъдат  сериозни нередности във функционирането на сърдечно-съдовата система, възпалителни заболявания на половите органи, онкология и интензивно кървене.

Как да правиш упражнения за тазовите мускули след раждане

    Първо, не трябва да се мислиш, че ще ти се получи от първия път 🙂 На-добрия вариант е да си изпълнявала упражненията по време на бременността. Тогава ще знаеш, какво точно да правиш и ще бъдеш настоятелна в упражненията, докато успееш да изолираш мускулите, по вече познатия начин. Ако обаче не си, най-добре е  първото обучение трябва да започне в тоалетната 😉 По време на уриниране периодично спираш  потока на течността в продължение на няколко секунди и след това отново го пускаш. Това ще ти помогне да се научиш как да контролираш по-добре мускулите на влагалището. Когато овладееш техниката, можеш да  увеличиш  времето на забавяне на струята и ако това не предизвиква никакви затруднения, можеш да продължиш и със следващото упражнение. Седни  или легни удобно на пода или на леглото, като под задните си части можеш да сложиш малка възглавница. После  стегни  мускулите на влагалището и буквално веднага ги отпусни.  Регулирането на силата на стискане и времето на задържане нека да бъде  зависимост от собствените ти чувства. Може да не усетиш разликата скоро след упражненията, но след  около две седмици на резултатите ще бъдат  забележими. Тази техника е различна от предишната по това,  че мускулите трябва да се стегнат и останат в това положение не за няколко секунди, а по-скоро минути. Препоръчително е и да се направят десет-петнадесет повторения на упражнението, като по време на сесиите не е нужно да се напрягат коремните мускули,  цялото тяло с изключение на областта на таза нека да бъде  спокойно.

Как да разбереш дали работата ти е успешна?

Най-лесният и приятен начин да почувстваш как мускулите стават по-силни, можеш да по време на полов акт. Ако обаче не бързаш да възстановиш сексуалния си живот скоро след раждането, можеш да използваш нефритено яйце или най-лесния вариант – да пробваш какво се случва при кихане и кашляне 😉

3 коментара Добавяне

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s